28‏/03‏/2012

يــــارب





اللــهم إجعلنِـى على ابتلاءاتك صَابــرةً ..
وعلى حُـزنِى قَـــادرةً

يَـــارب ..
 
إنى أعْـلمُ عِـلم اليقـين حبُّـك لعبـدِك ..
وحنـانك وكرمك .. 
يا أكـرم الأكرميــن

أوَليْــس أنـتَ منْ " إذا أحبـبت عبـداً ابتـليتـه " ؟ ..
 
وها أنا ذا بيْن يديْـك ..
ربِّـينــى كيفما تَشَــاء ..
وابـتَلينــى متى تَشَــاء ..
 
فإنك يا " الله " لو ما أحببتَنى .. ما ابتليْتَنى !

 ~~~

هناك 6 تعليقات:

  1. اللهم اميييييييين
    ربنا يسعدك دايما دايما ويفرح قلبك

    ردحذف
    الردود
    1. آميــن يارب
      وإياكـم يا أنغـام :)

      حذف
  2. وما أجمل مناجاة الله :)
    ربنا يسعدك يا إيمان

    ردحذف
    الردود
    1. لا نـريــد سواهـا

      آميــن يارب .. إيـاكم يا منـى ^_^

      حذف
  3. سبحان الله حين اتيتي لزيارتي كنت انا كاتبة ماتريدين ان تقوليه و اما انا جيت لزيارك لقيتك كاتة اللي نفسي اقوله
    رائع جدا ما كتبتي ربنا يجعله في ميزان حسناتك يا رب
    دمتي بكل الخير :)

    ردحذف
    الردود
    1. سبحــان الله ! :)
      ربنا عالم باللى نفسنـا نقـوله .. فلما بنعجـز عن التعبيـر .. بيورينـا قدرتـه وعلمه بنفوسنـا ^^

      جزاكِ الله خيـراً كثيراً

      حذف

تعليقك .. يُشرفنى :)